PrimariaSecundariaF.P.
Guía cooperaTerceiro ciclo de Primaria

Suxestións para o profesorado

DECÁLOGO DA SUPERACIÓN DOS CONFLITOS DO TRABALLO EN GRUPO

O traballo en grupo pode ser fonte de conflitos e controversias, para que as controversias teñan efectos construtivos procura que:

  1. A información da que dispoñan para realizar as tarefas sexa o máis relevante posible.
  2. Estean motivados para realizar a tarefa ou resolver o problema que se lles propón.
  3. A tarefa ou problema que se lles propón estea dentro das súas capacidades intelectuais.
  4. Cando o alumnado teña unha discrepancia non atribúa a orixe da mesma á incompetencia ou á falla de información dos opoñentes.
  5. Teñan unha información suficiente, tanto en volume como en calidade, para a resolución do problema ou da tarefa proposta.
  6. Cando xurda unha controversia os opoñentes sexan capaces de relativizar o seu propio punto de vista e de adoptar a perspectiva dos demais.
  7. Coñezan as perspectivas teóricas que están na base da problemática sobre a que están a traballar.
  8. Os grupos non sexan excesivamente heteroxéneos pois, maior será a probabilidade de que xurdan conflitos e controversias.
  9. A situación de traballo sexa o máis cooperativa posible, pois está estudado que nesas situacións, cando se produce unha controversia son maiores os seus efectos construtivos.
  10. Exista unha boa comunicación entre os opoñentes e contribúe a establecer un clima de aceptación e axúdalles na busca de puntos de contacto entre posturas contrapostas.

Consello Galego de CooperativasXunta de Galicia

Copyright 2008 | O Cooperativismo na Escola
www.cooperativasdegalicia.com/educacion