PrimariaSecundariaF.P.

Historia do Cooperativismo

Un paseo polo cine: "Germinal"

PREMIOS:
César á mellor cinematografía (1994)
César ao mellor deseño de vestiario (1994)

FICHA TÉCNICA
Francia (1993)
Director: Claude Berri
Guión:Emile Zola, Claude Berri, Arlette Langmann
Fotografía: Yves Angelo
Montaxe: Yves Angelo
Música: Jean-Lois Roques
Duración: 99 minutos


FICHA ARTÍSTICA
Reparto:
Miou-Miou
Renaud
Jean Carmet
Judith Henry
Jean-Roger Milo
Gérard Depardieu
Laurent Terzieff
Bernard Fresson
Jean-Pierre Bisson
Jacques Dacqmine
Anny Duperey
Gérard Croce
Frédéric van den Driessche
Annick Alane
Pierre Lafont


SINOPSE DA PELÍCULA E CONTEXTO HISTÓRICO

Na Francia do século XIX, o xoven Ethienne Lautier, tras estar en paro durante un tempo,
atopa traballo en Montsou, unha colonia mineira do norte. O nobre Maehu é quen lle busca o posto e un lugar onde aloxarse. O día a día da mina amosa a mísera existencia dos traballadores, así como as deprimentes relacións sociais das clases obreiras.

Todo isto contrasta co benestar dos accionistas da empresa que explota a mina, polo que as continuas desgrazas dos asalariados rematan nunha folga, e non intento de iniciar os movementos organizativos obreiros.

A novela de Emile Zola na que se basea esta película pretende mostrar unha Francia dividida entre o extremismo dunha dereita nacionalista, de corte antisemita e tendenzas autoritarias, e por outro lado unha opción liberal de conviccións democráticas e republicanas, defensora do Estado de dereito e dos dereitos fundamentais do Home.

Con esta obra, Zola (e Claude Berri) denuncia unha realidade social: a dunhas persoas que, como moitas da súa condición, se extenúan traballando en medio dunha terrible frustración. Todo o que se considera “humano” (os soños de xuventude, a procura do amor, a harmonía familiar) se estrela contra a realidade cruel da explotación laboral. É entón cando a folga e os intentos de asociacionismo brotan para intentar mudar a penosa situación na que todos se atopan inmersos.

Se queres saber máis sobre Emile Zola ou sobre os movementos asociativos obreiros, visita estas ligazóns:
Emile Zola
Asociación Internacional dos Traballadores


Actividades para despois do visionado

+ Actividade 1

UN POUCO DE HISTORIA
Sabías que o dereito de folga foi recoñecido por vez primeira en 1864, en Inglaterra? E sabías que hoxe en día constitúe un dos dereitos inalienables do home recoñecidos pola ONU en gran número de países? Unha serie de folgas pasaron á historia pola súa importancia e ás veces polo seu lamentable dramatismo: a de 1886 en Chicago pola xornada de oito horas (que rematou na masacre da praza Haymarket); a de 1905 en San Petersburgo, de carácter insurreccional; as revolucionarias de 1917 e 1920 en España e Alemaña, respectivamente; a de 1946 na General Motors dos EEUU (que durou case un ano); e a de maio de 1968 en Francia.

Que é o que conseguen os protagonistas da película ao iniciaren a folga? Vense cumpridos os seus desexos? Cales son as consecuencias desa iniciativa?

+ Actividade 2
Na familia do nobre e alegre Maehu pódese observar unha evolución dende o comezo da película até o final. Poderías describir as súas relacións ao principio e ao remate? A que se debe esa evolución?
+ Actividade 3

Como podes observar, na película os nenos tamén traballan. Esta non é unha situación que morrese no século XIX, pois por desgraza segue a estar vixente en moitos lugares do planeta hoxe en día. Infórmate nas seguintes ligazóns sobre esta realidade no século XXI:

+ Actividade 4
Tendo en conta que o movemento cooperativo xa existía de maneira primitiva dende mediados do século XIX, imaxina un final diferente para a película, de maneira que os obreiros e algúns burgueses decidisen iniciar unha aventura cooperativista. Serías quen de reescribir un final feliz para a historia?

Consello Galego de CooperativasXunta de Galicia

Copyright 2008 | O Cooperativismo na Escola
www.cooperativasdegalicia.com/educacion